NADAL 2021: SALUT O FAMÍLIA?

Aquest Nadal, per desgràcia ha estat bastant igual que l’anterior a causa de la situació en la qual estem vivint. Aquesta dificultat ha estat causada per la Covid-19, que va aparèixer a finals del 2019 i es va confirmar a principis del 2020.

Això ha fet que alguns de nosaltres per consciència, no ens ajuntéssim amb els nostres, ja que aquesta malaltia es transmet a través de partícules d’aigua que expulsem quan respirem. És per això, que estant en contacte amb una persona contagiada del virus, serà molt senzill contagiar-se.

Aleshores, diferents persones han hagut de pensar dues vegades si era bona idea celebrar les festes en família.

Segons les enquestes del diari El Mundo, un 66,6% dels espanyols han celebrat el sopar de Nadal només amb la seva família propera (pares, parella i fills). La gent gran ha estat el grup d’edat on més gent ha estat sola durant aquestes festes per la por del contagi, seguit pels joves, que totes dues bandes superen la mitjana.

Una gran quantitat de famílies han triat l’opció de celebrar Nadal en conjunt, és a dir, que preferentment han volgut veure a tota la família almenys un cop a l’any com a tradició, però això suposa arriscar-se a agafar el coronavirus degut a què és una època on per a molta gent és l’únic moment de l’any per veure a tothom.

En contra, una altra gran quantitat de gent està més d’acord en guardar seguretat i salut que estar en família per la gran facilitat de propagació de la covid i no posar en risc a cap membre del grup. És una opció més coherent i seria la més adequada.

La conclusió podria ser que, per una banda, hi ha gent que ha decidit arriscar la seva salut i la dels altres per veure als seus estimats. Per altra, una multitud ha pensat que és més important no arriscar-se a agafar la Covid-19.

Fet per: Àxel Galicia, Arnau Borrell i Martina Alonso, 1r de Batxillerat A.

Deixa un comentari