
L’ordinador s’ha convertit en un element essencial de treball per a tothom. En concret pels estudiants és un estri que molts ells utilitzen i per a molts centres és un recurs obligatori, tot i això té els seus avantatges i inconvenients.
Hem fet unes preguntes a diferents alumnes per saber la seva opinió sobre l’ús d’aquest aparell electrònic.
Una cosa que dona molt a parlar, és si creiem que les escoles i instituts ens haurien de proporcionar els ordinadors, i vam obtenir diferents respostes i opinions, ja que tot i que la majoria d’ells han dit que sí, hi ha hagut alguna persona que ha dit que no. Els arguments dels quals estan a favor de la pregunta, són que creuen que és una cosa injusta, ja que es pot destacar molt la classe social dels companys pel tema de marques d’ordinadors i els diners de cada un, i pot arribar a ser discriminatori pel tipus d’aparell que portin, ja que els més cars tenen més recursos que els altres i dona més facilitat a trobar informació essencial per a tots. Altres arguments són que creuen que si en certes escoles públiques ho fan, tot i que no és el millor ordinador del món, ens permet fer la feina essencial i hauria de ser així en tots els col·legis.

En contra, les persones que creuen que els instituts no ens haurien de proporcionar aquests aparells electrònics, diuen que és perquè és un bé privat que cadascú s’hauria de facilitar. Ja que si ens ho pagués l’escola, ens pujarien la taxa mensual i seria més car, per tant, no sortiria rendible.
Una altra pregunta va ser la utilitat dels ordinadors. Totes les respostes han estat que sí que els hi sembla útil, ja que qualsevol dubte genèric que no cal preguntar a classe ho pots buscar per internet i a vegades és més ràpid fer-ho a l’ordinador. També és un suport visual per veure les presentacions i en buscar per l’ordinador deixem de necessitar llibres i en fer les tasques es pot esborrar tot sense que les feines quedin brutes. Aquest aparell electrònic dona l’oportunitat que quedi tot més polit i net, és un suport que ajuda molt i que és molt eficaç.
Tot i les respostes de l’última pregunta, també coincideixen tots què és una gran distracció, ja que no deixa de ser un aparell electrònic que ens permet estar jugant o estar connectats a altres aplicacions que no són d’utilitat escolar i, per tant, no estan atents a l’explicació o a la feina. Els alumnes, a més tenen la temptació de no estar pendents a la classe o no fer la tasca demandas, ja que els professors no veuen les pantalles i no veuen el que estan fent.
Pel que fa a la necessitat d’aquest aparell, les respostes han sigut molt variades. Alguns diuen que tot i que ens facilita la feina, és completament prescindible, ja que tenim la pantalla del professor i la pissarra digital, i per preguntar dubtes tenim als companys i professors, i els apunts sempre es poden fer a mà. Encara que hi ha altres alumnes que opinen que sí que és imprescindible perquè és tot molt senzill i fluid amb l’ordinador i és un aparell necessari perquè s’ha de modernitzar i actualitzar el sistema d’estudi i no dependre dels llibres i llibretes.

Per finalitzar, hem preguntat quin mètode els hi agrada més als alumnes a l’hora de prendre apunts. Molts han coincidit en el fet que la millor manera és fer-ho a mà, ja que és més fàcil retenir la informació i a l’hora d’estudiar és més fàcil memoritzar i a vegades és més pràctic per depèn de quines coses has d’apuntar, com per exemple per fer esquemes, equacions, etc. D’altres han dit que prefereixen fer els apunts a ordinador perquè és un procés més ràpid i no t’has de preocupar perquè quedi polit. Es podria dir que depèn de quina assignatura s’ha de prendre apunts és més pràctic un o l’altre.
La conclusió treta després d’escoltar diverses opinions dels alumnes, és que encara que pugui semblar que és un estri prescindible, ens facilita molt l’estudi i especialment a casa és molt útil i necessari, ja que a classe ho podem tenir tot més a l’abast, mentre que a casa no tenim tots aquests recursos, per tant, aquest aparell electrònic és molt pràctic.
Elisabeth Mesa, Ada Calvo, Montse Barneo, Tània Bragulat, Sara Cervera

